Wordt Vriend van het Andriessen/De Klerk Festival 2017

Van 15 september t/m 3 oktober 2017 zal in Haarlem een bijzonder evenement plaatsvinden: het Andriessen/De Klerk Festival. De Andriessen/De Klerk Stichting wil daarmee de 125e en 100ste geboortejaren van Hendrik Andriessen (1892-1981) en Albert de Klerk (1917-1998) op grootse wijze vieren. Met dit festival wordt nog eens benadrukt hoe trots de Haarlemmers mogen zijn op deze twee beroemde musici die van onschatbare waarde zijn geweest voor de Nederlandse muziek. Zij zijn beiden in Haarlem geboren en hebben hun leven lang een sterke band met de stad gehad. Het festival zal plaatsvinden op diverse locaties in Haarlem met een zeer gevarieerd programma (zie hierover meer onderaan deze pagina).

Wordt u vriend van het Andriessen/De Klerk Festival?

We hoeven er niet omheen te draaien: zo’n evenement kost veel geld en inzet. Inzet hebben we meer dan genoeg, maar geld nog niet voldoende. Speciaal voor het Andriessen/De Klerk Festival willen wij een grote kring vrienden en liefhebbers om ons heen verzamelen die ons willen steunen. Zonder uw steun kunnen wij eenvoudig niet al onze mooie plannen in praktijk brengen. Daarom doen wij een dringend beroep op u om speciaal voor het Festival in 2017 extra bij te dragen. Het lijkt nog ver weg, maar wij kunnen onze plannen pas echt ontwikkelen wanneer wij zicht hebben op het beschikbare vermogen.

Hoe kunt u ons steunen?

Uiteraard zijn wij met elke gift blij, hoe groot of hoe klein ook.

U kunt een bedrag overmaken op
bankrekeningnummer NL12 RABO 0304 4588 80
t.n.v. Andriessen/De Klerk Stichting, Haarlem
o.v.v.Festival 2017.

Wanneer u € 100,- overmaakt, krijgt u twee vrijkaartjes voor één van onze kamermuziekconcerten in het Festival. Bij een gift van € 250,- krijgt u gratis toegang tot 2 kamermuziekconcerten (2 x 2 personen).

Bij een gift van € 500,- krijgt u naast deze vrijkaartjes ook het festivalboek cadeau, met daarin veel interessante verhalen over beide families in de jaren rond WOII.

Wanneer u € 1000,- of meer overmaakt, wordt ook nog uw naam of de naam van uw bedrijf vermeld in het programmaboek. Bonus voor iedereen is natuurlijk het festival zelf!

Wat kunt u nog meer doen?

U kunt ons ook helpen door deze pagina te delen en door te sturen naar andere geïnteresseerden en liefhebbers, familie, vrienden, collega’s, klanten, leerlingen, docenten, of wie u ook maar kunt bedenken. Wij willen heel graag dat heel Haarlem in 2017 zindert van de muziek van Andriessen en De Klerk.

Wilt u dat ook? Steun ons dan ruimhartig!!!

De plannen voor het Festival zijn gevarieerd. Er zullen concerten plaatsvinden in de Oude en Nieuwe Bavo, de St. Josephkerk, de Lutherse kerk, de Philharmonie, de pianohandel Andriessen en de Stadsschouwburg. De opening van het festival zal plaatsvinden op het Stadhuis en musici uit binnen- en buitenland zullen zeer diverse programma’s ten gehore brengen. Er zullen koor- en orgelwerken, kamermuziek, een liederenrecital, oratoria, kerkmuziek en een opera ten gehore worden gebracht. Uitvoerenden zullen o.a. zijn Haarlem Voices, Concert Koor Haarlem, St. Joris Kamerkoor, violist Bob van der Ent, de Engelse organist Ben Saunders, sopraan Francis van Broekhuizen, conservatoriumstudenten uit het hele land en stadsorganist Jos van der Kooy. Bovendien schrijft Louis Andriessen, de wereldberoemde zoon van Hendrik, speciaal voor dit Festival een nieuw orgelwerk.
Er komt een festivalboek, er zullen plaquettes worden onthuld aan de geboortehuizen van beide musici en er zal een tentoonstelling zijn in het Museum Haarlem. Bovendien zullen alle Haarlemse koren worden uitgenodigd om tijdens het Korenlint 2017 korte koorwerken van beide componisten ten gehore te brengen. Het hoogtepunt van het Korenlintweekend zal een scratchconcert zijn waaraan iedereen kan meedoen. Kortom: een uniek moment waarop in korte tijd alle schijnwerpers gericht zullen zijn op de muziek van Andriessen en De Klerk.

U begrijpt: dit zijn de plannen. Wij hebben uw hulp hard nodig om alles ook werkelijk te realiseren!

Gonny van der Maten

Voorzitter Andriessen/De Klerk Stichting

Korte Begijnestraat 28, 2011 HC Haarlem | tel. 023-551 6877 | adkstichting@gmail.com